Ahol már találkozhatott velünk:

Díjjegyzék

 

CÉGHMESTER RÖVIDÍTETT DÍJJEGYZÉK - Érvényes: 2015. január 19-től

 Tisztelt Érdeklődőnk, Tisztelt Ügyfelünk!

 Tekintettel a cégalapítás és székhelyszolgáltatás piacon kialakult szélsőségekre, melyek a szolgáltatások színvonalában/minőségében és díjaiban öltenek testet, saját érdekében javasoljuk, hogy tanulmányozza az alábbi tájékoztató információkat!

Tájékoztató információ 1# - Árlélektan, avagy mi olcsó és mi drága?

Tájékoztató információ 2# - Ne féljünk az ingyenességtől!

Tájékoztató információ 3# - Céghmester drága vagy olcsó?

Tájékoztató információ 4# - Ígéret és valóság

Tájékoztató információ 5# - Ha szeretné sikeresen üzemeltetni, fenntartani cégét, vegyen részt jogi és üzleti képzéseinken, akár térítésmentesen.

További fontos információk

Díjmottónk: nem az a lényeg, hogy "mennyi?", hanem az, hogy "MI MENNYI?"! (Hofi Géza nyomán)
 

Első, probléma-felmérő és elvi megoldást felvázoló konzultáció:

20.000 Ft +ÁFA/óra új Céghmester-es ügyfelek részére

15.000 Ft +ÁFA/óra régi Céghmester-es ügyfelek részére, valamint a Céghmester képzésén részt vett ügyfelek részére

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Részletes megoldást kidolgozó tanácsadás, szükség szerint ügyvéd, adószakértő bevonásával, a konzultáció anyaga írásban is elkészítve: 30.000 Ft+ÁFA-tól

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

A probléma felmérő konzultáció és a részletes megoldást kidolgozó tanácsadás kifizetett díja a megoldási javaslat végrehajtására irányuló megbízás esetén a megbízás díjába beleszámít!

Cégalapítás problémái:

Adóregisztrációhoz kapcsolódó tanácsadás (szükség szerint tag, ügyvezetők cégkapcsolati hálójának és NAV adós nyilvántartásának informatív áttekintése, felmerülő kérdések és problémák tisztázása): 15.000 Ft+ÁFA/óra (min. 5.000 Ft+ÁFA díj fizetendő)

Cégalapítás várható ügyvédi díjai:  http://www.ceghmester.hu/roviditett_dijjegyzek.html

Cégmódosítás problémái:

Tag, ügyvezetők változása folytán, az „adóregisztrációhoz" kapcsolódó esetlegesen adószámot későbbiekben érintő problémák tisztázása (szükség szerint tagok, ügyvezetők cégkapcsolati hálójának és NAV adós nyilvántartásának informatív áttekintése, felmerülő kérdések tisztázása): 15.000 Ft+ÁFA (min. 5.000 Ft+ÁFA díj fizetendő)

Cégmódosítás várható ügyvédi díjai: http://www.ceghmester.hu/roviditett_dijjegyzek.html

Cégműködés problémái:

KOCKERD kérdőív soron kívüli kitöltése Céghmester új ügyfelei részére: 10.000 - 12.000 Ft + ÁFA (munkától, bonyolultságtól függően)

KOCKERD kérdőív soron kívüli kitöltése Céghmester régi ügyfelei részére: ingyenes, illetve a megfizetett díjak tartalmazzák

KOCKERD kérdőív soron kívüli kitötése azon Céghmester-es ügyfelek részére, akik érvényes székhelyhasználati és könyvelési szerződéssel rendelkeznek és nincs díjtartozásuk: ingyen, azaz 0 Ft

KOCKERD kérdőívvel kapcsolatos beadványok (pl. igazolási kérelem) elkészítése: 20.000 Ft + ÁFA-tól

Társaság könyvelését, bérszámfejtését stb. érintő kérdések átfogó, elvi tisztázása könyvelővel (szóban):

Munkadíj: 15.000 Ft +ÁFA/óra

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Társaság könyvelését, bérszámfejtését stb. problémáit érintő részletes megoldást kidolgozó tanácsadás, szükség szerint ügyvéd, adószakértő bevonásával, a konzultáció anyaga írásban is elkészítve:

Munkadíj: 30.000 Ft+ÁFA-tól

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Adóellenőrzés kapcsán keletkezett adóhatósági megállapításokat tartalmazó jegyzőkönyvre teendő észrevétellel kapcsolatos konzultáció:

Munkadíj: 15.000 Ft +ÁFA/órától

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Adóellenőrzés kapcsán keletkezett adóhatósági megállapításokat tartalmazó jegyzőkönyvre teendő észrevétel elkészítése, szükség szerint ügyvéd, adószakértő együttműködésével, ügyvédi jogi képviselettel:

Céghmester új ügyfelei részére: 200.000 Ft +ÁFA-tól

Céghmester régi ügyfelei részére: 150.000 Ft + ÁFA-tól

(megbízás adásakor minimum 50.000 Ft foglaló fizetendő)

Adóellenőrzés kapcsán keletkezett I. fokú adóhatósági határozat ellen benyújtandó fellebbezés készítése, szükség szerint ügyvéd, adószakértő együttműködésével, ügyvédi jogi képviselettel:

Céghmester új ügyfelei részére: 200.000 Ft +ÁFA-tól

Céghmester régi ügyfelei részére: 150.000 Ft + ÁFA-tól

(megbízás adásakor minimum 50.000 Ft foglaló fizetendő)

Illeték: min.: 5000 Ft max.: 500.000 Ft

(a vitatott összeg minden megkezdett 10.000 Ft-ja után 400 Ft)

Adóellenőrzés kapcsán keletkezett II. fokú adóhatósági határozat elleni jogorvoslat kidolgozása, szükség szerint ügyvéd, adószakértő együttműködésével, ügyvédi jogi képviselettel:

Munkadíj: feladattól függően, megegyezés szerint

Adószám felfüggesztés:

Az adószám felfüggesztés konkrét okainak feltárására irányuló szóbeli konzultáció:

20.000 Ft +ÁFA/óra új Céghmester-es ügyfelek részére

15.000 Ft +ÁFA/óra régi Céghmester-es ügyfelek részére, valamint a Céghmester képzésén részt vett ügyfelek részére

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Az adószám felfüggesztés konkrét okainak ismeretében konzultáció, adóhatósági, cégbírósági beadványok elkészítése:

Munkadíj: 20.000 Ft +ÁFA-tól

(levelek számától és tartalmától függően)

Felfüggesztett adószám helyreállításának ügyintézési díja Céghmester új ügyfelei részére: 30.000 Ft + ÁFA

Felfüggesztett adószám helyreállításának ügyintézési díjaCéghmester régi ügyfelei részére: 25.000 Ft + ÁFA

Fenti díjak az esetleges adóhatósági személyes ügyintézés díját, a szükség szerinti beszámoló közzétételi díját és költségét, az utólagos könyvelési és bevalláskészítési-benyújtási feladatok díját, valamint az esetleg szükséges cégmódosítás díját nem tartalmazzák!

Utólagos könyvelés, bevalláskészítés:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint

Jogi képviselő személyes adóhatósági /cégbírósági ügyintézése:

Munkadíj: 20.000 Ft+ÁFA / alkalom

Adószám törlése:

Az adószám törlés konkrét okainak feltárására irányuló szóbeli konzultáció:

20.000 Ft +ÁFA/óra új Céghmester-es ügyfelek részére

15.000 Ft +ÁFA/óra régi Céghmester-es ügyfelek részére, valamint a Céghmester képzésén részt vett ügyfelek részére

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Az adószám törlés konkrét okainak ismeretében konzultáció, adóhatósági, cégbírósági beadványok elkészítése:

Munkadíj: 20.000 Ft +ÁFA-tól

(levelek számától és tartalmától függően)

Adószám törlést követően új adószám kikérésének ügyintézési díja Céghmester új ügyfelei részére: 30.000 Ft + ÁFA

Adószám törlést követően új adószám kikérésének ügyintézési díjaCéghmester régi ügyfelei részére: 25.000 Ft + ÁFA

Fenti díjak az esetleges adóhatósági személyes ügyintézés díját, a szükség szerinti beszámoló közzétételi díját és költségét, az utólagos könyvelési és bevalláskészítési-benyújtási feladatok díját, valamint az esetleg szükséges cégmódosítás díját nem tartalmazzák!

Utólagos könyvelés, bevalláskészítés:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint

Jogi képviselő személyes adóhatósági /cégbírósági ügyintézése:

Munkadíj: 20.000 Ft+ÁFA / alkalom

Ismeretlen székhelyű cég elleni eljárás kapcsán felmerülő kérdések tisztázása, cégbírósági levél készítése:

Munkadíj: 20.000 Ft+ÁFA-tól

A díj az esetleges székhely módosítás ügyintézésének díját nem tartalmazza!

Cégmódosítás várható ügyvédi díja: http://www.ceghmester.hu/roviditett_dijjegyzek.html

Cég ellen indult végrehajtási eljárás kapcsán felmerülő kérdések tisztázása:

Munkadíj: 20.000 Ft +ÁFA/órától

A társaság kintlévőségeinek behajtása, végrehajtása kapcsán felmerülő kérdések tisztázása:

Munkadíj: 30.000 Ft +ÁFA-tól

Cég működésének „befejezése":

Végelszámolás:

Végelszámolás problémái:

Elhanyagolt könyvelés, problémás házipénztár, tagi kölcsön stb. rendbetételével kapcsolatos konzutáció:

20.000 Ft +ÁFA/óra új Céghmester-es ügyfelek részére

15.000 Ft +ÁFA/óra régi Céghmester-es ügyfelek részére, valamint a Céghmester képzésén részt vett ügyfelek részére

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Elmaradt, elhanyagolt könyvelés rendbetétele a végelszámolás megindításához:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint

Bt, Kkt. végelszámolás (egyszerűsített eljárásban):

(Cégbírósági eljárásban való jogi képviselet ajánlott ügyvédeink által)

Munkadíj (Céghmester+ügyvéd összesen): 48.000-60.000 Ft (bruttó)

Közzététel: 15.000 Ft

Kft. végelszámolás:

(Cégbírósági eljárásban való jogi képviselet ajánlott ügyvédeink által)

Munkadíj (Céghmester+ügyvéd összesen): 58.000-70.000 Ft (bruttó)

Illeték: 15.000 Ft

Közzététel: 3000 Ft

Felszámolás:

Felszámolás problémái:

Felszámolás jogosságának, illetve a követelés(ek) vitatása (könyvelő, adószakértő, ügyvéd tevékenységének összehangolásával):

Munkadíj: feladattól függően, megegyezés szerint, de min. 50.000 +ÁFA

Felszámolás folyamatának "visszafordítása" a tartozás(ok) megfizetésével (felszámoló, könyvelő, ügyvéd tevékenységének összehangolásával):

Munkadíj: feladattól függően, megegyezés szerint, de min. 50.000 +ÁFA

Elhanyagolt könyvelés, problémás házipénztár, hiányos vagyontárgyak stb. rendbetételével kapcsolatos konzultáció:

20.000 Ft +ÁFA/óra új Céghmester-es ügyfelek részére

15.000 Ft +ÁFA/óra régi Céghmester-es ügyfelek részére, valamint a Céghmester képzésén részt vett ügyfelek részére

(Készpénzben fizetendő a konzultációval egyidejűleg)

Elhanyagolt könyvelés, problémás házipénztár, hiányos vagyontárgyak stb. rendbetétele:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint

A cég iratanyagainak rendezése, előkészítése a felszámoláshoz, a felszámolónak benyújtandó iratjegyzék elkészítése:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint

A felszámolás lefolytatásához szükséges iratok (kb. 28-30 féle irat) elkészítése, elkészíttetése, beszerzése:

Munkadíj: munkától függően, megegyezés szerint, de min. 50.000 Ft +ÁFA

A felszámolás alá került cég segítése, képviselete a felszámolás során a felszámolóval kapcsolatos félreértés vagy konfliktus esetén (könyvelő, adószakértő, ügyvéd tevékenységének összehangolásával):

Munkadíj: problémától függően, megegyezés szerint, de min. 100.000 Ft +ÁFA

Amennyiben a társaság maga ellen indít felszámolást:

(az eljárásban való jogi képviselet ajánlott ügyvédeink által)

Várható ügyvédi munkadíj: 50.000 Ft(+ÁFA)-tól

Illeték: 50.000 Ft

Közzététel: 25.000 Ft

Hiteles cégkivonat: közjegyzői díjszabás szerint

Hitelezőként (adós ellen) indított felszámolási eljárás:

(az eljárásban való jogi képviselet ajánlott ügyvédeink által)

Várható ügyvédi munkadíj: 50.000 Ft(+ÁFA)-tól

Illeték: 50.000 Ft

Közzététel: 25.000 Ft

Hitelezői igény kapcsán fizetendő regisztrációs díj: a követelés 1%-a, de min. 5000 Ft,

max. 200.000 Ft

2 db Hiteles cégkivonat (adós, hitelező): közjegyzői díjszabás szerint

Cégeladás közvetítése:

Munkadíj: a vételár 8-10%-a, de

min. 100.000 Ft+ÁFA

Kizárólag korrekt, rendezett, adósságmentes cégek közvetítését vállaljuk!

Képzéseink:

4+1 órás üzleti képzés díja nem Céghmester-es ügyfelek részére: 60.000 Ft + ÁFA/fő/alkalom

5+2 órás jogi képzés részvételi díja nem Céghmester-es ügyfelek részére: 84.000 Ft+ÁFA/fő/alkalom

 

Jelen díjjegyzékben fel nem tűntetett tevékenység, probléma esetén feladattól függő, megegyezés szerinti díjszabást alkalmazunk!

Ne feledje, hogy a 2012. januárban / márciusban életbelépett új felelősségi szabályok miatt a cégproblémák gyors és szakszerű kezelésének fokozott tétje van. Személyes sorsa, családja, gyermekei boldogulása korábban felhalmozott vagyonának gyarapodása, vagy éppen bukása múlhat rajta!

Tájékoztatjuk Érdeklődőinket és Ügyfeleinket, hogy a "várható ügyvédi munkadíj" kifejezés alatt a Céghmester által ismert és ajánlott ügyvédek díjait értjük, melyek országosan is elterjedt és ár-érték arányban az ügyfelek többsége által elfogadott ügyvédi díjak. Ettől függetlenül egyes ügyvédek díjai ezektől jelentősen eltérhetnek! A várható ügyvédi díjaknál a "+ÁFA" szövegrész azért van zárójelben, mert nem tudható előre, hogy a választott ügyvéd ÁFA-körös vagy sem!

Tájékoztató információk a díjakkal, illetve a díjjegyzékkel kapcsolatban 

Tájékoztató információ 1#

Árlélektan, avagy kinek mi olcsó és mi drága?

Mi a Céghmesternél tudjuk, hogy nem könnyű meghozni azt a döntést, hogy kire bízzuk cégügyeinket. Azt is tudjuk, hogy a legtöbb vállalkozó hajlamos kizárólag az árak alapján dönteni. Ez a felfogás utóbb nem mindig bizonyul helyesnek, a Céghmester azt javasolja (leendő) ügyfeleinek, hogy az árak összehasonlításakor, illetve döntésük meghozatala előtt vegyék figyelembe az adott ajánlathoz szervesen kapcsolódó egyéb körülményeket és paramétereket is! (pl.: biztonság, gyorsaság, garanciák-felelősségvállalás, szolgáltatás nyújtás környezete, stb.) Alábbi írásainkkal Tisztelt Érdeklődőink és Ügyfeleink választását, illetve döntését szeretnénk megkönnyíteni. Minden Érdeklődőnknek, Ügyfelünknek javasoljuk, hogy gondolja át mélységében Hofi Géza örökbecsű mondását miszerint: nem az a lényeg, hogy "MENNYI?", hanem az, hogy "MI MENNYI?"

A "gyanúsan olcsó" díjak kockázata

A gyanúsan olcsó díjakat alkalmazó irodákkal az a legfőbb gond, hogy ők a minél több bevétel megszerzésére koncentrálnak és nem a szolgáltatás minőségi, pontos teljesítésére. Az ilyen irodák szolgáltatásainak minősége hullámzó, esetleges, nincs minőségbiztosítás, azaz nincs folyamatosan megbízható, kiszámítható, elfogadható minőségű szolgáltatás. Ebből következik, hogy akiknek nem szúrták el a dolgaikat, azok elégedettek (mindaddig, amíg nincs probléma), akiknek viszont elszúrtak, elrontottak valamit, azok már hanyatt-homlok menekülnek. Az ilyen szolgáltatókra jellemző, hogy hibáikat, mulasztásaikat titkolják, tagadják! Ha kiderül mulasztásuk, károkozásuk mentségeket, magyarázatokat keresnek (és találnak), főleg azért, hogy - az általában jogos - felelősségre vonást és kártérítést elkerüljék! Ez nem szimplán etikai kérdés: az irreálisan alacsony díjakból nem jut keret felellősségbiztosításra, garanciavállalásra, az ilyen vállalkozások nem tudják megtenni, hogy elegánsan beismerjék hibájukat és gálánsan, nagyvonalúan kártalanítsák ügyfelüket.

A gyanúsan olcsó díjakat alkalmazó szolgáltatóknál a legnagyobb kockázatot a kiszámíthatatlanság jelenti. Kiszámíthatatlan, hogy lesz-e valamilyen probléma vagy sem, illetve, ha lesz valamilyen probléma az mikor derül ki és mennyi kár, kellemetlenség származik belőle. (Pl.: egy gyenge székhelyszolgáltató hibájából törölt adószám, lehet, hogy csak hónapok múlva derül ki, az anyagi kár már ilyenkor nagyon jelentős, az erkölcsi kár pedig nem biztos, hogy meghatározható.)

A gyenge, rossz minőséget szolgáltatók, saját maguk is érzik, illetve tudják, hogy az általuk nyújtott szolgáltatásért csak minimális díjat kérhetnek el. Erről szól "A gagyiság belső lélektana" című írásunk.

Nem állítjuk, hogy minden olcsó szolgáltató mindig mindent elront-elhibáz, csak azt, hogy ennek igen nagy a kockázata. Azoknak érdemes a gyenge olcsó irodákhoz fordulni, akiknek belefér, hogy 10-30e Ft. pillanatnyi megtakarítás fejében később esetleg 2-3-500e Ft-ot is elbuknak, magyarul azoknak, akik a reálisnál nagyobb kockázatot (1/20, 1/30 stb.) is bevállalnak. Akik nem jól tűrik a kockázatokat, akik szeretik a biztonságot, a nyugalmat, azoknak normál-középáras irodákat célszerű választaniuk.

A gagyiság belső lélektana

Az olcsó ár minden esetben gyengébb, rosszabb minőséget, kevesebb szolgáltatást és pontatlan, kevésbé gondos ügyintézést takar. Az olcsó ár, az olcsó árat megállapító iroda/ügyvéd önleértékelése/önbevallása arról, hogy maga sem hisz szolgáltatása korrektségében, minőségében! Egy tudásbázisú vállalkozás (pl. ügyvéd, könyvelő) esetében különösen fontos a szolgáltatás korrektsége, pontossága, gondossága. Ha az adott iroda/ügyvéd maga sem hisz saját szolgáltatása minőségi paramétereiben (amit gyanúsan, irreálisan olcsó áraival ki is fejez), hogyan bízhatna benne bárki más? (Kéjük vesse össze a "megnyugatatóan drága" és a "gyanúsan olcsó" kifejezések valódi, mélységi jelentéstartalmát!

Tanulság: Saját érdekében kerülje a gyanúsan olcsó irodákat, ügyvédi irodákat! A gyanúsan olcsó, gyenge iroda miatt meghíúsult cégbejegyzés, adószám felfüggesztés, adószám törlés,  cégtörlés stb. kárainak elhárítása utólag sokkal több pénzbe, energiába, plusz időbe kerül, mintha egyből megbízható, korrekt szolgáltatót választ.

A kiemelkedően magas díjak hátránya

A kiemelkedően magas extra díjaknak jóval kisebbek a kockázatai. A magas díjakat alkalmazó szolgáltatók általában gondos, precíz munkát végeznek, ritkán fordul elő hiba, mulasztás, ha mégis előfordul általában vállalják a felellőséget és korrektül kezelik az ügyet. Az extra magas díjaknak alapvetően egy hátrányuk van: sokkal többet fizetünk ugyanazért a minőségű-mennyiségű szolgáltatásért, mint amennyit egy normál-középáras szolgáltatónál fizettünk volna. Az öszképhez hozzátartozik, hogy az extra magas djíakat alkalmazóknál általában magas színvonalú a szolgáltatás kényelmi környezete, ugyanakkor ettől maga a termék még nem lesz (sok esetben nem is lehet) magasabb színvonalú. Azoknak, akiknek (pl. presztízs okok miatt) fontos a magas színvonalú, extra kényelmi környezet és szolgáltatás - belső-lelki igényeik kielégítése miatt - célszerű ilyen irodákban intézni cégügyeiket.

Összegzés

Reméljük, hogy fenti írásaink minden Érdeklődőnk, Ügyfelünk számára megvilágítják, hogy kinek milyen árszintű irodát célszerű választania. A kockázatokat, az esetleg későbbi jelentős ráfizetéseket/problémákat jól viselőknek olcsó irodát; a kockázatokat rosszul tűrőknek, a biztonságra, stressz-mentességre törekvőknek normál-középáras irodát; az extra, esetleg luxus színvonalú kiszolgálásra-körülményekre vágyóknak kifejezetten drága irodát célszerű választaniuk.

A Céghmester normál-középáras árszintű vállalat, minket tehát azoknak célszerű választaniuk, akiknek fontos az extra gondos, biztonságos szolgáltatás, a felelősségvállalás, illetve a garancia.

Tájékoztató információ 2#

Ne féljünk az ingyenességtől!

Az alábbi cikkből kiderül, hogy mindennapi életünkben egyre nagyobb a szerepe az ingyenességnek

I. Van ingyenesség vagy nincs?

A. Az ingyenesség nagyon könnyen és gyorsan megragadja az emberek figyelmét.
B. Az ingyenesség rendszerint (tehát majdnem mindig) gyanús.
Mindkét fenti állítás nagyon igaz. Az ingyenesség ajánlata a majdani vevő pszichéjében először lelkesedést kelt, majd erős kétséget ébreszt, hiszen lelkünk mélyén tudjuk és érezzük, hogy semmi sincs ingyen. (Ugyanakkor örök-naív optimistán reméljük: hátha csak most, csak nekünk mégis.)
A rossz hír: semmi sincs teljesen ingyen, valaki mindig fizet.
A jó hír: egyáltalán nem biztos, hogy mi fizetünk (tehát érdemes optimistának lenni).

II. Az ingyenesség pszichológiája

1. Amikor az ingyenesség bizalmatlanságot kelthet: ha egy termék eddig fizetős volt, de mostantól ingyen kapható. Mire gondolunk?:
finom étel helyett → rossz minőségű, esetleg lejárt szavatosságú ételt kapunk
működő eszköz helyett → selejt, rossz, nem (jól) működő dolgot kapunk

2. Amikor eszünkbe sem jut bizalmatlannak lenni:
A google-ról, yahoo-ról stb. gondoltuk valaha, hogy rossz kereső csak azért, mert ingyen van? Ugye nem? Miért nem? Mert kezdettől fogva ingyenes!

3. A vállalkozásoknak az ingyenesség felkínálása a bizalomkeltés egyik marketing eszköze.
Korrekt ajánlat esetén megfelelő értékcserék, mindkét fél számára előnyös üzletek jönnek létre.

4. Miért működik (jól) az ingyenesség?
Mikor döntünk könnyebben? Ha 10 Ft vagy pl. 10.000 Ft elköltése, illetve ha 0 Ft és 10 Ft elköltése között kell döntenünk?
Szabad a gazda? Bizony a 2. esetben. Ilyenkor aközött döntünk, hogy fizessünk-e egyáltalán vagy ne fizessünk. Az ingyenesség lehetősége kiiktatja a gondolkodásból a mérlegelést, a kockázatérzetet és a lelki-pszichikai gátakat. Nincs okunk és szívünk nem kérni az adott dolgot, főleg ha arra egyébként szükségünk (igényünk) is van.
Mindennek negatív kísérőjelensége is lehet, mégpedig a pazarlás.

III. Az ingyenesség főbb üzleti modelljei

1. Kereszttámogatások, azaz egyik termék támogatja a másikat, az egyikért fizetünk a másikért nem.
Ennek általános jellemzője még, hogy a két termékért együtt kevesebbet fizetünk, mint külön-külön fizettünk volna.

Példák:
- cégalapítás 1 év könyveléssel
- ingyen mobiltelefon készülék 1-2 éves hűségszerződéssel
- ingyen kábel tv beszerelés, 1-2 éves hűségszerződéssel
- ingyenes ajándék a valamilyen vásárolt csomagban
- egyet fizet, kettőt kap értékesítési rendszerek
- ingyen ketchup pl. a hamburger mellé
- ingyenes tanácsadás hosszú távú megbízási szerződésért

Ezekben az esetekben ugyanannak a fogyasztónak van az ingyen termék és a fizetős is; tehát mindenképpen fizetünk valamennyit.

2. Egyik fogyasztói csoport támogatja a másikat
Példák:
- ingyen terjesztésű reklámújságok (olvasó ingyen kapja, a hirdető fizeti;
aki mindezt koordinálja: az a lapkiadó)
- ingyenes belépő nőknek, fizetős belépő a férfiaknak discoban, bárban
- ingyenes strand jegy a gyerekeknek, felnőtteknek belépési díj

Ezekben az esetekben a kedvezményezett csoportoknak tényleg ingyenes az adott termék vagy szolgáltatás, mert azok fizetnek helyettük, akik nem jogosultak a kedvezményre.

3. Kevés fizetős fogyasztó támogatja az ingyenességet élvező többséget
Példák:
- általános tanácsadás, információk ingyen; személyre szabott, magasan kvalifikált tanácsadás pénzért
- szoftver alapverzió ingyen; prémium verzió pénzért
- dvd, cd, demó verzió ingyen; teljes verzió pénzért

Ezekben az esetekben a többség valódi ingyenességet kap, amit a fizetős kisebbség finanszíroz.
Fenti példákból láthatjuk, hogy az ingyenesség áthatja életünk szinte minden területét és megállapíthatjuk, hogy az ingyenességre épülő gazdaság rohamos léptekkel terjeszkedik.

IV. Egy kis közgazdaságtan - avagy hogyan alakul ki először az olcsóság, majd az ingyenesség

1. Mikor kezd bármilyen termék olcsó(bb) majd (esetleg) ingyenes lenni?
Mindenki tudja, hogy akkor, ha az adott termékből egyre több van, azaz egyre olcsóbb/egyszerűbb az előállítása, azaz ha egyre könnyebb az adott piacra belépni (közgazdaságtani nyelven: ha alacsony, vagy alacsonnyá válik az iparági belépési küszöb), azaz ha egy termék minőségi termékből olcsó tömegcikké válik.

Törvényszerű, hogy ilyenkor az ár az egyik legfőbb marketingeszközzé lép elő.
Ez történik a műszaki cikkek piacán, az internet piacán, de az oktatás területén és a mérnöki, jogi szakmák egyes területein is megfigyelhető a jelenség.

2. Mi tud nem csak olcsó, hanem ingyenes is lenni?
Hosszú távon azok a (először drága) termékek lesznek olcsók és később ingyenesek, amelyekben alacsony a (drága) fizikai termékek (anyag) aránya és magas a szellemi ráfordítás (innováció) aránya.

Az ilyen termékek főleg a digitális gazdaság (informatika, internet stb.) területén jelentkeznek és jelentősen átalakíthatják mai életünket. A digitális gazdaság ingyenessége nem a XX. század egyet fizet-kettőt kap (egyébként igen korrekt és hatékony) marketing eszköze, hanem olyan új, XXI. századi valóság, amely - vélhetően - teljes újraértelmezésre kényszeríti a (köz)gazdaságról kialakult ismereteinket.

Amikor egy termék tömegcikké válik és eléri az ingyenességet, akkor a fejlesztés, az innováció egy magasabb szinten újrakezdődik. Az új termék először megint drága, azután olcsó, majd ingyenes lesz. Az így kialakuló ciklikusság egyben olyan fejlődési spirál, mely életünk-világunk folytonos fejlődését (is) generálja.

V. Mi következik az ingyenesség után?

Drága → olcsó → ingyenes → ........? ........
Nos? Igen! Bizonyos esetekben a vevőnek (felhasználónak) fognak fizetni! Hihetetlen, de logikus! Ez lesz az ingyenességet meghaladó új üzleti modell!
Erre is van már nemzetközi és magyar példa is! Például a hasznosjáték.hu regisztrált játékosai legális hírlevél formájában üzleti információkat, ajánlatokat, tanácsokat, tanulmányokat olvasnak, amiért pontokat kapnak, a pontokért pedig értékes ajándékokat választhatnak. Természetesen mindezt a résztvevő üzleti partnerek finanszírozzák azért, hogy minél többen elolvassák a róluk szóló információkat.
Összegzés: Mindenkinek ajánljuk, hogy foglalkozzon az ingyenesség gondolatával. Ingyenes vagy annak tűnő ajánlatok esetén nem kell feltétlenül átvágásra vagy rosszra gondolni, ugyanakkor érdemes az ajánlatot mélységében megvizsgálni, és ha tényleg előnyös számunkra, akkor elfogadni.
A cikk szerkesztője Ardai Attila, a Céghmester vezetője. A cikk alapjául Chris Anderson Ingyen! című könyvének (Hvg Kiadó 2010.) megállapításai szolgáltak.

Tájékoztató információ 3#

Céghmester: drága vagy olcsó?

Tudjuk, hogy a Céghmester díjai nem a legolcsóbbak. Díjaink megnyugtatóan magasak ahhoz, hogy a szolgáltatásainkat igénybe vevő Ügyfeleink biztosan tudják: ügyük, problémájuk szakértő, etikus kezekbe került. Mi komolyan vesszük ügyfeleinket, azok problémáit, saját magunkat, bízunk szakértelmünkben. Díjainkból szükség esetén fedezni tudunk előre nem kalkulálható költségeket (pl.: plusz szakértő, tanácsadó bevonása) anélkül, hogy ezeket (piti módon) utólag Megbízónkra hárítanánk. Díjaink, saját és partnereink felellőségbiztosítása fedezetet nyújtanak az esetleges kártalanításra.

A Céghmester tudatosan normál-középáras díjakat alkalmaz, díjaink se nem alacsonyak, se nem magasak, összhangban vannak az általunk végzett munka mennyiségével, minőségével, gyorsaságával.

A Céghmester - tudatosan - azoknak is ajánlja szolgáltatásait, akiknek máshol elrontották cégügyeik ügyintézését.

Tájékoztató információ 4#

Ígéret és valóság

Biztos Ön is tapasztalt már olyat, hogy szolgáltatásvásárlás esetén az ígért szolgáltatás és a teljesített szolgáltatás között jelentős eltérés volt, azaz nem azt kapta, amit ígértek, illetve, amire az előzetes marketing és egyéb információk alapján számított.

Ez azért van így, mert amikor szolgáltatást vásárolunk, akkor ígéretet vásárolunk és a „terméket" később kapjuk meg. (Szemben a kereskedelmi termékekkel, ahol a termék - elvben - előzetesen kipróbálható, megismerhető.)

Ez azt jelenti, hogy szolgáltatást vásárolni jóval nagyobb kockázatot jelent. (Gondoljunk a fodrászra, a kőművesre és hasonlókra.)

Székhelyszolgáltatás, könyvelés, cégalapítás esetén is jelentősek a kockázatok, amelyeket alapos előtájékozódással lehet csökkenteni.

Egyrészt meg kell vizsgálni az ajánlat életszerűségét, realitását. Díjak, költségek, szolgáltatásnyújtásban közreműködők tudása, hozzáállása, szolgáltatás nyújtás környezete, egyéb jellemzői. Ha az ajánlat eleve irreális, gyanús, nem szabad megbízást adni.

Ha az ajánlat reális, életszerű (díjak, költségek, szaktudás, környezet, stb.), akkor azt kell vizsgálni, hogy a szolgáltató ígéretének betartása mennyire valószínűsíthető.

Ezek, jól irányzott pontos kérdésekkel eldönthetők, felelősségvállalás, probléma-menedzselés, hasonlók. Az ún. „túlígérő" szolgáltatók - megfelelő odafigyeléssel - általában kiszúrhatók, beazonosíthatók. Pl.: személyes konzultációban a testbeszéd önmagában sokat elárul; ugyancsak sokat elárul, ha az ajánlat határidőit nem merik rögzíteni és csak azt ígérik, hogy igyekeznek; szintén sokat elárul, ha a fizetendő összeget (legalább közelítőleg) nem mondják meg előre; szintén sokat elárul a szolgáltatás tárgyi környezete (Pl.: ha egy ügyvéd nem rendelkezik az ingatlan-nyilvántartás és a céginformációs adatokhoz szükséges előfizetéssel, az biztos, hogy nem lesz gyors.); szintén sokat elárul a weboldal tartalma, szakmaisága (ahol csak díjcsomagok sokasága, valamint „jók vagyunk, bízza ránk magát" típusú mondatok vannak, de ehhez képest a szaktudás mélységében nem nyilvánul meg, ott érdemes fenntartással kezelni az ígéreteket).

Aki veszi a fáradtságot és rászán némi időt az előtájékozódásra, sok bosszúságtól, stressztől, felesleges kiadástól kímélheti meg magát.

Kérjük, olvassa el a „Vizsgáztassa a kiszemelt cégalapító/ügyvédi irodát" című írásunkat is (http://ceghmester.hu/cegalapitas)!

Tájékoztató információ 5#

Ha szeretné sikeresen üzemeltetni, fenntartani cégét, vegyen részt jogi és üzleti képzéseinken, akár térítésmentesen.

Kétféle képzést biztosítunk a Céghmester ügyfélköre részére:

1. Üzleti képzés, mely a “Tanuld meg az üzletet, hogy ne keljen adót csalnod” címet viseli. Az üzleti képzés célja, hogy megtanítsuk hogyan kell nyereségessé tenni a kisvállalkozásokat, kiemelten az induló kisvállalkozásokat.

2.  A jogi képzés a “A JOG TRÜKKÖS OLDALA – MILLIÓKAT ÉRŐ JOGI PRAKTIKÁK A SIKERES VÁLLALKOZÓI LÉTEZÉSHEZ” címet viseli. A jogi képzés célja, hogy a kisvállalkozások meg tudják védeni elért eredményeiket és érdekeiket akár a hatóságokkal szemben is. 

Jelentkezés:
Dunda Andrea tel.:06-20-585-6605

Még több infó a képzésről (hely, időpontok, vendéghozás, stb.):

- Üzleti képzés: http://vallalkozasinditas.net/meghivo-uzleti-kepzeseinkre

- Jogi képzés: http://vallalkozasinditas.net/meghivo-jogi-kepzeseinkre



További fontos információk

I. Munkadíjak összetétele "(Céghmester+ügyvéd összesen)":

Ügyvédi munkadíjak: ügyenként bruttó 20.000 Ft-tól, munkától, sürgősségtől függően.

Céghmester díjak (adóregisztrációval, összeférhetetlenséggel, adózással összefüggő preventív tanácsadás, szervezői tevékenység, cégbejegyzést követő bejelentési kötelezettségek teljesítése): bruttó 20.000 Ft/óra, minimum 1 órás díj fizetendő.   

Tájékoztatjuk Érdeklődőinket és Ügyfeleinket, hogy az "ügyvédi munkadíjak" kifejezés a Céghmester által személyesen ajánlott ügyvédek díjait értjük. A Céghmester által személyesen ajánlott ügyvédek díjai a Céghmester tanácsadó és szervező tevékenységének figyelembe vételével kialakított, az átlagosnál kedvezőbb díjak. Fenti díjjegyzékben az ügyvédi díjak és a Céghmester díjak a könnyebb, egyszerűbb kalkulálhatóság miatt lettek együttesen feltüntetve. Az ügyvéd és a Céghmester egyenrangú-mellérendelt viszonyban végzik saját tevékenységüket - természetesen egyeztetve és együttműködve  - a megbízó/ügyfél érdekeinek elsődlegessége alapján.

Tájékoztatjuk Érdeklődőinket és Ügyfeleinket, hogy önmagában az ajánlásért sem az ügyvéd, sem a Céghmester díjazást nem kér, illetve nem fogad el senkitől. Munkadíjat mind a Céghmester, mind az ajánlott ügyvéd csak valós tevékenységéért számít fel.

II. Hogyan célszerű készülni, ha a Céghmestert kívánja megbízni?

1. Telefonon történõ időpont egyeztetéskor adja meg nevét és telefonszámát és azt, hogy mivel kíván minket megbízni.

2. A cégadatok ügyvéd részére történő leadásához készüljön fel cégnévvel, székhely (telephely, fióktelep) címével és helyrajziszámával, személyi adatokkal stb.

3. Gondoskodjon róla, hogy a foglalót, illetve a díjakat és költségeket ki tudja fizetni.

4. Kérjük, hogy személyes konzultációkra, szerződéskötésekre, ügyvéd előtti aláírásra pontosan érkezzen, esetleges akadályoztatását, késését stb. jelezze mind az ügyvédi iroda, mind a Céghmester felé.

III. KOCKERD kérdõív kitöltés ingyen!

Aki ránk bízza székhelyszolgáltatását és könyvelését is, annak ingyen segítünk a KOCKERD kérdõív kitöltésében!

IV. Kik azok, akiknek tud segíteni a Céghmester és kik azok, akiknek nem?

Kik azok, akiknek biztosan tud segíteni a Céghmester:

Akik szeretik gyorsan, pörgõsen (de nem kapkodva, össze-vissza) intézni ügyeiket.
Akik félnek, hogy lemaradnak valamilyen üzletrõl, gyors lehetõségrõl
Akik nem szeretnének szégyenkezni amiatt, hogy még egy székhelyszolgáltató, vagy könyvelő irodát sem tudnak jól kiválasztani.
Akik szeretik egy helyen intézni cégükkel, illetve vállalkozásukkal kapcsolatos ügyeiket
Akik cégügyeik ügyintézése során is szeretnek a lényegre koncentrálni, akik röviden, hatékonyan szeretnek kommunikálni.
Akik szeretik a biztonságot, sõt a garantált biztonságot.
Akik döntésükhöz szeretnek minden információt megkapni, jót is, rosszat is.
Akik nem szeretnek tévhitben élni, téves információk alapján dönteni.
Akik szeretik a nyugalmat és a kényelmet.
Akik szeretik, ha meghallgatják szempontjaikat, érveiket, akik szeretik, ha megértik õket.
Akik szeretik, ha döntéseik annyira jók, hogy azokat nem kell megmagyarázni környezetük számára.
Akik szeretik stressz és idegeskedés nélkül intézni ügyeiket.
Akik szeretnek jó személyes kapcsolatokat kiépíteni és fenntartani.
Akik nem szeretik, ha kikerülnek a dolgok az irányításuk és ellenõrzésük alól (például egy hibás döntéssel).
Akik szeretik pontosan, határozottan intézni ügyeiket.
Akik szeretnek üzleti partnereik, barátaik stb. elõtt jó ajánlásokkal is kedvezõ benyomásokat tenni.

Kik azok, akiknek nem biztos, hogy tud segíteni a Céghmester:

Akik a kapkodást, az össze-vissza csapongást összekeverik a gyorsasággal.
Akik kizárólag ár alapján döntenek.
Akik nem hajlandók mélységében átgondolni döntéseiket (amelyektõl adott esetben személyük és családjuk jövõje, sorsa függ).
Akik csak másoktól várják el a gondosságot, pontosságot, felelõsségteljes hozzáállást, de õk maguk pont ellenkezõleg cselekednek, viselkednek.

Kintlévősége, likividitási problémája van? Segítünk: www.marconiproject.hu

 

Ha szeretné tanulmányozni a Céghmester cégügyekkel foglalkozó weboldalát, kattintson ide:

www.ceghmester.hu

Ha szeretné tanulmányozni a Céghmester székhelyszolgáltatással foglalkozó weboldalát, kattintson ide:

www.szekhely.org

Ugrás az oldal tetejére